پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران

بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران


چکیده

پژوهش حاضر به ارزیابی پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان با استفاده از مدل پذیرش فناوری دیویس پرداخته است. روش تحقیق مورد استفاده پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری موردنظر کسانی هستند که در شعب بانک پارسیان استان مازندران حساب دارند. روش نمونه گیری در دسترس بوده است که تعداد 164 نفر از مشتریان شعب بانک پارسیان انتخاب شد و جهت گرداوری اطلاعات، پرسشنامه بین آنان توزیع شد و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون آماری همبستگی پیرسون و آزمون رتبه بندی فریدمن استفاده گردید. در این پژوهش رابطه متغیرهای عوامل خارجی (شدت استفاده از وب ، دامنه تمایل به نواوری ، تجربه خرید اینترنتی قبلی، رضایتمندی از شعب بانکهای سنتی و رضایت مندی از دستگاههای ATM) ، ادراک از سهولت استفاده، ادراک از سودمندی و اعتماد را نسبت به پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان مورد سنجش قرار گرفت. در پژوهش حاضر، با بررسی رابطه بانکداری اینترنتی وعوامل موثر بر پذیرش آن نتیجه گرفته شد که در بین انواع عوامل تاثیر گذار، مهم ترین عامل، عوامل خارجی است .

سپس به ترتیب ، اعتماد ، سهولت درک شده و در نهایت سودمندی درک شده بیشترین تا کمترین رابطه را با بانکداری اینترنتی دارند.

واژگان کلیدی

پذیرش بانکداری اینترنتی ،مدل پذیرش تکنولوژی.

فهرست مطالب

ت چکیده ............................................................................................................................................................................

ث فهرست مطالب ................................................................................................................................................................

ز فهرست اشکال ................................................................................................................................................................

س فهرست جداول ................................................................................................................................................................

فصل اول- کلیات پژوهش

2 1-1- مقدمه ........................................................................................................................................................................

2 1-2- بیان مسأله .................................................................................................................................................................

4 1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق ............................................................................................................................................

6 1-4- سؤال تحقیق ..............................................................................................................................................................

6 1-5- اهداف تحقیق ............................................................................................................................................................

6 1-6- فرضیه¬های تحقیق .......................................................................................................................................................

7 1-7-مدل مفهومی تحقیق.....................................................................................................................................................

8 1-8- روش تحقیق .............................................................................................................................................................

8 1-9-قلمرو تحقیق...............................................................................................................................................................

8 1-9-1- قلمرو مکانی .......................................................................................................................................................

8 1-9-2- قلمرو زمانی .......................................................................................................................................................

8 1-9-3-قلمرو موضوعی.....................................................................................................................................................

9 1-10- تعریف واژگان کلیدی ............................................................................................................................................

11 1-11-خلاصه فصل..............................................................................................................................................................

فصل دوم- مرور ادبیات پژوهش

13 2-1- مقدمه ........................................................................................................................................................................

14 2-2- مدل پذیرش تکنولوژی................................................................................................................................................

18 2-3- اعتماد .......................................................................................................................................................................

19 2-4-عوامل خارجی.............................................................................................................................................................

19 2-4-1-تجربیات و ویژگی های مشتری.............................................................................................................................

20 2-4-2- رضایتمندی ........................................................................................................................................................

21 2-5- صنعت بانکداری .......................................................................................................................................................

21 2-5-1-بانک و بانکداری در گذر زمان............................................................................................................................

22 2-5-2- کانالهای ارائه خدمات بانکها ..............................................................................................................................

23 2-6- بانکداری الکترونیکی ..............................................................................................................................................

24 2-6-1- خدمات بانکداری الکترونیکی.............................................................................................................................

24 2-6-2-مزایای بانکداری الکترونیک..............................................................................................................................

26 2-6-3-مقایسه بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیکی...................................................................................................

27 2-6-4-مشکلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران...................................................................................

27 2-6-4-1- جنبه داخلی...................................................................................................................................................

27 2-6-4-1-1-مشکلات مربوط به زیرساختهای اساسی......................................................................................................

28 2-6-4-1-2- کمبود سرمایه‌های انسانی مناسب برای پیشبرد بانکداری الکترونیکی در ایران............................................

30 2-6-4-1-3- موانع فرهنگی و اجتماعی و آموزشی در گسترش بانکداری الکترونیکی...................................................

31 2-6-4-2-جنبه های خارجی.........................................................................................................................................

31 2-7- بانکداری اینترنتی ....................................................................................................................................................

34 2-7-1- انواع بانکداری اینترنتی........................................................................................................................................

35 2-7-2- ضرورت توسعه بانکداری اینترنتی.........................................................................................................................

36 2-7-3-تاریخچه بانکداری اینترنتی..................................................................................................................................

38 2-7-4-بانکداری اینترنتی در ایران ..................................................................................................................................

39 2-7-5-محدودیت های بانکداری اینترنتی.......................................................................................................................

40 2-8- تاریخچه و معرفی بانک پارسیان ..............................................................................................................................

40 2-8-1- اهداف ...........................................................................................................................................................

40 2-8-2- مدت زمان .......................................................................................................................................................

41 2-8-3- سرمایه بانک .......................................................................................................................................................

41 2-8-4-خط مشی بانک.....................................................................................................................................................

41 2-8-4-1-چشم انداز.......................................................................................................................................................

41 2-8-4-2-ماموریت .........................................................................................................................................................

42 2-8-4-3-ارزش های سازمانی..........................................................................................................................................

43 2-8-4-4-اصول رفتار حرفه ای کارکنان............................................................................................................................

43 2-8-4-4-1-مسئولیت پذیری، شفاف سازی و انطباق با اصول رفتار حرفه ای.....................................................................

43 2-8-4-4-2- ایجاد و حفظ احترام متقابل در محیط کار بین تمامی کارکنان و برخورد با مشتریان........................................

43 2-8-4-4-3- حفاظت اطلاعات شخصی مشتری و اطلاعات بانک.....................................................................................

44 2-8-4-4-4- قبول هدایا ، پیشنهاد تفریح و سایر موارد (انتفاع شخصی)..............................................................................

44 2-8-4-4-5- استفاده از منابع بانک طبق ضوابط...............................................................................................................

44 2-8-4-4-6-تراکنش های مالی........................................................................................................................................

44 2-8-4-4-7-تطابق با قوانین، دستورالعملها و سیاستهای بانک............................................................................................

45 2-8-4-4-8-پرهیز از تضاد منافع......................................................................................................................................

45 2-8-4-4-9-جلوگیری از پولشوئی و یا تقلب...................................................................................................................

45 2-8-4-4-10- تلاش برای درک مفاهیم این اصول..........................................................................................................

46 2-9- مروری بر پیشینه تحقیقات انجام شده .......................................................................................................................

46 2-9-1- پژوهش‏های خارجی..........................................................................................................................................

49 2-9-2- پژوهش‏های داخلی..........................................................................................................................................

55 2-10- جمع بندی تحقیقات پیشین ...................................................................................................................................

59 2-11- خلاصه فصل .........................................................................................................................................................

فصل سوم- روش شناسی پژوهش

61 3-1- مقدمه .....................................................................................................................................................................

61 3-2- روش تحقیق ............................................................................................................................................................

63 3-3- جامعه و نمونۀ آماری ...............................................................................................................................................

64 3-4- روش نمونه¬گیری و تعیین حجم نمونه .........................................................................................................................

66 3-5- تعریف عملیاتی متغیر های تحقیق..............................................................................................................................

66 3-5-1-متغیر مستقل............................................................................................................................................................

67 3-5-2-متغییر وابسته.............................................................................................................................................................

67 3-6- فرضیه¬ها و مدل مفهومی تحقیق ................................................................................................................................

69 3-7-روش ها و ابزار جمع آوری اطلاعات............................................................................................................................

70 3-8-ابزار سنجش تحقیق...................................................................................................................................................

70 3-8-1-پرسش نامه...........................................................................................................................................................

71 3-9-روایی و پایایی پرسشنامه تحقیق.....................................................................................................................................

71 3-9-1- روایی پرسشنامۀ پژوهش ....................................................................................................................................

72 3-9-2- پایایی پرسشنامۀ پژوهش ....................................................................................................................................

73 3-10- روش آزمون فرضیه ها...........................................................................................................................................

74 3-11- خلاصه فصل ...........................................................................................................................................................

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده¬ها

76 4-1- مقدمه ....................................................................................................................................................................

76 4-2- ویژگی¬های جمعیت شناختی پاسخ¬دهندگان و جامعه آماری .......................................................................................

77 4-2-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت ........................................................................................................

78 4-2-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن .............................................................................................................

79 4-2-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل ..............................................................................................

80 4-2-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات ...........................................................................................

81 4-2-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد ماهیانه ..............................................................................................

82 4-3- تحلیل استنباطی داده¬ها ..............................................................................................................................................

82 4-3-1- آزمون همبستگی فرضیه ها ................................................................................................................................

82 4-3-1-1- همبستگی بین پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی و عوامل خارجی ..........................................................

83 4-3-1-2- همبستگی بین پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی و سهولت درک شده .....................................................

84 4-3-1-3- همبستگی بین پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی و سودمندی درک شده .................................................

86 4-3-1-4- همبستگی بین پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی و اعتماد ......................................................................

87 4-3-1-5-همبستگی بین عوامل خارجی بر پذیرش بانکداری اینترنتی..............................................................................

88 4-3-2- آزمون رتبه بندی فریدمن .................................................................................................................................

89 4-3-2-1- نتیجه آزمون معنی داری فریدمن برای اولویت بندی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی........................

90 4-4- نتایج ..........................................................................................................................................................................

91 4-5- خلاصه فصل .............................................................................................................................................................

فصل پنجم: یافته¬ها، نتیجه¬گیری و پیشنهادات

93 5-1- مقدمه .......................................................................................................................................................................

93 5-2- مروری مختصر بر روند پژوهش ..................................................................................................................................

95 5-3- یافته¬ها ......................................................................................................................................................................

96 5-4- نتیجه¬گیری ...............................................................................................................................................................

97 5-5- پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده ...............................................................................................................................

98 5-6- محدودیت¬های پژوهش .............................................................................................................................................

99 5-7-خلاصه فصل...............................................................................................................................................................

فهرست منابع و مأخذ

102 منابع فارسی ........................................................................................................................................................................

108 منابع لاتین ..........................................................................................................................................................................

112 ضمائم و پیوست¬ها .............................................................................................................................................................

فهرست اشکال

7 شکل شماره (1-1) مدل مفهومی سنتوریدیز و کریستی .....................................................................................................

16 شکل شماره (2-1) مدل اولیه پذیرش فناوری دیویس (TAM).......................................................................................

17 شکل شماره (2-2) مدل مفهومی پژوهش ........................................................................................................................

68 شکل شماره (3-1) مدل مفهومی سنتوریدیز و کریستی.......................................................................................................

فهرست جداول

صفحه عنوان

26 جدول شماره (2-1) مقایسه بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیکی...................................................................................

56 جدول شماره (2-2) جمع¬بندی تحقیقات انجام شدۀ خارجی ...........................................................................................

57 جدول شماره (2-3) جمع¬بندی تحقیقات انجام شدۀ داخلی ...............................................................................................

66 جدول شماره (3-1) تعریف متغیر مستقل ........................................................................................................................

67 جدول شماره (3-2) تعریف متغیر وابسته .........................................................................................................................

69 جدول شماره (3-3) متغیرهای تحقیق .................................................................................................................................

77 جدول شماره (4-1) توزیع فراوانی و درصدِ پاسخگویان بر حسب جنسیت ..........................................................................

78 جدول شماره (4-2) توزیع فراوانی و درصدِ پاسخگویان بر حسب سن ...............................................................................

79 جدول شماره(4-3) توزیع فراوانی و درصدِ پاسخگویان بر حسب وضعیت تأهل ...................................................................

80 جدول شماره (4-4) توزیع فراوانی و درصدِ پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات ............................................................

81 جدول شماره (4-5) توزیع فراوانی و درصدِ پاسخگویان بر حسب میزان درآمد ...................................................................

83 جدول شماره (4-6) آزمون همبستگی اسپیرمن بین پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی و عوامل خارجی ........................

84 جدول شماره (¬4-7) آزمون همبستگی اسپیرمن بین پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی و سهولت درک شده.....................

85 جدول شماره (4-8) آزمون همبستگی اسپیرمن بین پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی و سودمندی درک شده.........

86 جدول شماره (4-9) آزمون همبستگی اسپیرمن بین پذیرش استفاده از بانکداری اینترنتی و اعتماد.................................

87 جدول شماره (4-10) آزمون همبستگی اسپیرمن بین عوامل خارجی بر پذیرش بانکداری اینترنتی...............................

89 جدول شماره (4-11) آزمون فریدمن عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی......................................................

89 جدول شماره (4-12) نتایج آزمون فریدمن عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی........................................................

عنوان : بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران

فرمت : doc

تعداد صفحات :140



خرید فایل



لینک منبع :بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران

[PDF] بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در بین گروه های ... journal.ansarbank.com/article_14108_35eae74a14988fa628220ca5ac0a7000.pdf‎Cachedبررسی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در بین گروه های مختلف مشتریان سیستم ... 2 - کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،پردیس فارابی دانشگاه تهران. بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از تلفیق مدل ... marketingarticles.ir/.../431-بررسی-عوامل-موثر-بر-پذیرش-بانکداری-اینترنتی-از-تلفیق-مدل-پذیرش-تکنولوژی-با-سود-ادراک-شده-تو...‎Cached Similarبررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از تلفیق مدل پذیرش تکنولوژی با سود ... دکتری مدیریت بازرگانی و دانشیار دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران [PDF] ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ ﻗﺼﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎ - بانک سامان https://www.sb24.com/.../5765633c-0b8c-44aa-8dac-1280bc61239e.pdf‎Cachedﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎﻱ ﻣﺎﻟﻲ ﻛﺸﻮﺭ، ﺑﺎﻧﻚ ﻫﺎﻱ ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ ﻧﻴﺰ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻱ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ. ﺗﻜﻨﻮﻟﻮﮊﻳﻜﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ..... ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﺑﻪ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺑﺎﻧﻜﺪﺍﺭﻱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﻲ ﻣﻲ ﭘﺮﺩﺍﺯﻳﻢ ﻭ. ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ. ﺑﺎﻧﻚ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ... مقاله بررسی عوامل رفتاری موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط ... www.civilica.com/Paper-IBSM01-IBSM01_028=بررسی-عوامل-رفتاری-موثر-بر-پذیرش-بانکداری-اینترنتی-توسط-مشتریان-سیستم-بانکی....‎Cached Similarمقاله بررسی عوامل رفتاری موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان سیستم ... حسین صفرزاده - عضو هیات علمی و استادیار دانشگاه مدرس، دانشگاه تهران بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از تلفیق دو مدل ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=185323‎Cachedعنوان مقاله: بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از تلفیق دو مدل « پذیرش تکنولوژی« و «تئوری رفتار برنامه ... دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات تهران. پایان نامه بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران ... directorship2.blogsky.com/.../پایان-نامه-بررسی-عوامل-موثر-بر-پذیرش-بانکداری-اینترنتی-در-ایران‎Cached4 جولای 2016 ... چکیده: پژوهش حاضر به ارزیابی پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان با استفاده از مدل پذیرش فناوری دیویس پرداخته است. روش تحقیق مورد ... بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران - دانلود ... docs.blogsky.com/1395/06/16/post-49094/ 6 سپتامبر 2016 ... بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران بصورت ورد ودر127صفحه چکیده پژوهش حاضر به ارزیابی پذیرش بانکداری اینترنتی از ... [PDF] عوامل مؤثر بر استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی از سوی مشتریان jipm.irandoc.ac.ir/article-1-1977-fa.pdf‎Cachedﻣﺪل ﭘﺬﯾﺮش ﻓﻨّﺎوری. (. TAM. )٣. ،. ﻧﻈﺮﯾﻪ. ر. ﻓﺘﺎر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ. رﯾﺰی. ﺷﺪه. (. TPB. )٤. و ﻋﺎﻣﻞ اﻋﺘﻤﺎد. ،. ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﺑﺮرﺳﯽ ﻋﻮاﻣﻞ. اﺛﺮﮔﺬار ﺑﺮ اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﻨّﺎوری اﻃﻼﻋﺎت و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ در ﺑﺨﺶ ﺑﺎﻧﮑﺪاری در اﯾﺮان. ﺑﻪ. [PDF] ﻣﺠﺘﻤﻊ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺣﺴﺎﺑﺪاری ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ درﺟﻪ ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/579699‎Cached Similarﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺟﻬﺖ درﯾﺎﻓﺖ درﺟﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ در رﺷﺘﻪ. ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻞ. ﻋﻨﻮان ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ. : ﺑﺮرﺳﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ ﭘﺬﯾﺮش ﺑﺎﻧﮑﺪاری اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ. (. ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردی. ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﺎﻧﮏ ﻣﻠﺖ ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان. ) اﺳﺘﺎد راﻫﻨﻤﺎ. [PDF] ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮ اﻋﺘﻤﺎد ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در ﺑﺎﻧﮑﺪاری اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑ - پورتال دانشگاه پیام نور ... chb.pnu.ac.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=53d33f42-6460...‎Cached Similarﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ اﻋﺘﻤﺎد ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در ﺑﺎﻧﮑﺪاری اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ ﻻزم و ﺿﺮوری اﺳﺖ و. ﺑﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺑﻬﺒﻮد ..... ﺑﺮرﺳﯽ. اﺛﺮ. اﻋﺘﻤﺎد. ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن. ﺷﻬﺮ. ﺗﻬﺮان. ﺑﺮ. ﭘﺬﯾﺮش. ﺑﺎﻧﮑﺪاری. اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ. ﺑﺮ. ﭘﺎﯾﻪ. ﻣﺪل. TAM. (. ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ.