پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

اهمیت نظام آموزش و پرورش

اهمیت نظام آموزش و پرورش


نظام آموزش و پرورش بنا به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمانهای پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می شود و با رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد و به تدریج از یک حالت ساده ابتدایی به یک حالت پیچیده در آمده است . ثمر بخشی این نظام از یک سو ، تبدیل انسانهای مستعد سالم ، بالنده ، متعادل و رشد یافته است و از سوی دیگر تامین کننده نیازهای نیروی انسانی جامعه در بخشهای متفاوت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی است .

به دلیل چنین اهمیتی است که در عصر حاضر همه دولتهای جهانی از کوچک و بزرگ ، قدرتمند و ناتوان و صنعتی تا در حال توسعه ، پرداختن به آموزش و پرورش مردم خود را در شمار وظایف اساسی می دانند و برای همگان ، سراسری و حتی اجباری کردن آن ، تعهدات سنگینی در قانونهای اساسی و بنیاد خود می گنجانند و درصد زیادی از تولید ناخالص ملی و بودجه جاری کشور را به این امر اختصاص می دهند . امروز به دلیل گسترش علوم و تجارب بشری و توسعه فن آوری و پیشرفتهای صنعتی ، گرایش به سازمانهای آموزش و پرورش امری فراگیر و جهانی شده است . به حدی که یکی از شاخصهای مهم رشد هر جامعه را وسعت دامنه وظایفی می دانند که نظام آموزش و پرورش آن به عهده گرفته است .

تعریف آموزش و پرورش دوره ابتدایی :

درساختار آموزش و پرورش ایران در سال 1344 ، دوره ابتدایی به عنوان اولین مرحله آموزش و پرورش عمومی اعلام شده است . در تعلیمات اجباری مصوب 1322 و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مرتبط با دوره ابتدایی ، این دوره با اسامی گوناگون "تعلیمات ابتدایی " "تعلیمات اجباری " " آموزش همگانی " و "آموزش عمومی " مطرح شده است . از این مفاهیم استنباط می شود که هر آنچه در این دوره آموخته می شود جنبه عام دارد و همه دانش آموزان به این سطح از آموزش و پرورش نیاز دارند .

اهمیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی :

مهم ترین دوره تحصیل در تمام نظامهای آموزش و پرورش جهان دوره ابتدایی است ، زیرا شکل گیری شخصیت و رشد همه جانبه فرد دراین دوره بیشتر انجام می گیرد . دوره ابتدایی ، در رشد مفاهیم و معانی اموری که کودک در زندگی روزمره با آنها مواجه است به نقش مهمی برعهده دارد . این دوره تداوم بخش تکوینی شناختی ، تربیتی و اجتماعی کودک که در خانواده پی ریزی شده است .

نوع فایل:word

سایز :3.20 kb

تعداد صفحه:184



خرید فایل



لینک منبع :اهمیت نظام آموزش و پرورش

اهمیت نظام آموزش و پرورش در جامعه - (ع) سرخس emamreza.khschools.ir/?app=content&catid=0&itemid=7‎Cachedکلیدواژه ها: آموزش وپرورش،جامعه،نهادهای اجتماعی. اهمیت نظام آموزش و پرورش در جامعه. امروزه آموزش و پرورش بنا‌به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمانهای پیچیده و ... اهمیت نظام آموزش و پرورش - نفیس فایل nafisfile.com/product/6297/اهمیت-نظام-آموزش-و-پرورش‎Cached Similarنظام آموزش و پرورش بنا به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمانهای پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می شود و با رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی و ... مقاله اهمیت نظام آموزش و پرورش parastumgle.ir/post/matlab1014.html‎Cachedمقاله اهمیت نظام آموزش و پرورش. ایامی نیک و سال پر از بهروزی برای شما نیکان ایرانی آرزومندیم هم میهنان پژوهشگر , کار آفرینان گرامی , دانشجویان آینده ساز , شما به ... اهمیت و جایگاه معلم در نظام آموزش و پرورش - مهمترین اخبار ایران و جهان vista.ir/article/277393/اهمیت-و-جایگاه-معلم-در-نظام-آموزش-و-پرورش‎Cached Similarیکی ازنهادهای مهم آموزش و پرورش هر جامعه سازمانی است که در آن معلمان مورد نیاز دوره های مختلف تحصیلی تربیت می شوند، زیرا محصول این نوع سازمان ها معلمانی هستند که ... مقاله اهمیت نظام آموزش و پرورش - همجور مطالب ahmadrezas.blogsky.com/1395/.../مقاله-اهمیت-نظام-آموزش-و-پرورش‎Cached10 نوامبر 2016 ... اهمیت نظام آموزش و پرورش : نظام آموزش و پرورش بنا به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمانهای پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می شود ... مقاله اهمیت نظام آموزش و پرورش - سیستم همکاری در فروش فایل سِرو filecero.cero.ir/product-353251-مقاله-اهمیت-نظام-آموزش-و-پرورش.aspx‎Cachedمقاله اهمیت نظام آموزش و پرورش دسته: پژوهش بازدید: 6 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 27 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 43. مقاله اهمیت نظام آموزش و پرورش ... مدیریت برتر ما - اهمیت آموزش و پرورش در جامعه modiriatebartaremaa.blogfa.com/post-2.aspx‎Cached Similarمدیریت برتر ما - اهمیت آموزش و پرورش در جامعه - مدیریت - مدیریت آموزشی - چالشهای مدیریت - مدیریت برای فردا - چالشهای عصر نوین. تحقیق اهمیت نظام آموزش و پرورش | مقالات باکیفیت بالا! qualityarticle.ir/articles/4041‎Cached25 دسامبر 2015 ... دانلود تحقیق با موضوع اهمیت نظام آموزش و پرورش، در قالب word و در 42 صفحه، قابل ویرایش، شامل اهمیت نظام آموزش و پرورش، اهداف کلی آموزش و پرورش ... دانلود تحقیق اهمیت نظام آموزش و پرورش - خرید آنلاین و دریافت hesamrayanie.meeblog.ir/post/149‎Cached3 روز پیش ... شما به صفحه اختصاصی تحقیق اهمیت نظام آموزش و پرورش وارد شده اید.برای مشاهده توضیحات کامل روی دکمه ادامه مطلب کلیک کنید. کاربران گرامی توجه ... باران آفتاب - اهمیت و جایگاه معلم در نظام آموزش و پرورش baranaftab.blogfa.com/post-56.aspx‎Cached Similarمقدمه. یکی ازنهادهای مهم آموزش و پرورش هر جامعه سازمانی است که در آن معلمان مورد نیاز دوره های مختلف تحصیلی تربیت می شوند، زیرا محصول این نوع سازمان ها معلمانی هستند ...