پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

تجزیه و تحلیل سیستم ها

تجزیه و تحلیل سیستم ها

فصل یک

تجزیه وتحلیل سیستم

برای آشنایی بیشتر با سیستم باید ادبیات سیستم بررسی شودکه در ابتدا مختصری از تا ریخچه جهان بینی های مربوطه را میاوریم و سپس به تعریف سیستم خواهیم پردا خت .

1-تاریخچه جهان بینی ها

در تاریخ بشر عمدتاً دو مسیر فکری داشته است خط فکری اول بنامهای اتمیسم A tomism عنصر گرایی lementalism E و تجزیه گرایی Reducationism شناخته شده است ومسیر دوم تفکرات بشری بنام های ارگانیکی organism وکل گرایی wholism معرفی شده اند این دو طرز تفکر زیر بنای تفکرات سیستمی یا جهان بینی سیستم هستند که بصورت خلاصه ومجمل بررسی میشوند.

1 - مکتب اتمیسم

این مکتب از قدیمی ترین شیوه های جهان بینی است که در طول تاریخ تحولات فراوانی داشته است و از قرن سوم وچهارم قبل از میلاد شروع شد لئوسیپوس و دموکریت از پایه گذاران این مکتب بشمار میروند.

نظریه این دو نفر مبنی بر این است که :

جهان از تعداد بیشماری ذرات تقسیم ناپذیروتجزیه نشدنی تشکیل شده است این ذرات همان اتم های (زبان یونانی ) هستند که خود دارای اشکال متفاوت میباشند اجسام مادی از اتمهای نسبتاً سنگین وارواح از اتمها ی سبک ساخته شده اند دراین مکتب پدیده های جهان نتیجه برخورد اتفاقی اتمها است و بر تعادل اتمها علت و غایتی متصور نمی باشد .

نظریه اتمی در قرون پس از میلاد تا قرن 15 در حوزه تفکرات پیروان زیادی نداشت وبعد از آن با تحولات فکری و فرهنگی احیا گردید و ابعاد جدیدی پیدا کرد کشف قوانین و پیشرفتهایی که در علوم فیزیک و سیستمی و تغییراتی در جهان بینی اتمی ایجاد کرد و شاخه های جدید تجزیه گرایی و عنصر گرایی متولد شدند در نظریه تجزیه گرایی موجودیت را می توان به اجزایی تقسیم بندی کرد و از راه مطالعه اجزاء موجودیت اصل را شناسایی کرد. تفکرات عنصر گرایی نیز با تفکرات تجزیه گرایانه شباهتی نزدیک و زیاد داشت . در ادامه تحول مکتب اتمیسم جهان بینی مکانیستی یا جهان بینی مادی پا به عرصه هستی گذاشتند .

در نگرش مکانیستی ماشین های حیاتی یا مکانیزمهای زنده همانند دستگاههای مکانیکی از قوانین فیزیک و شیمی پیروی می کنند به عبارت دیگر بین اشیاء زنده و اشیاء بی جان تفاوتی متصور نمی شوند در این دیدگاه ماشین ازاجزایی تشکیل می شود که هر کدام دارای شکل و عملکردی هستند و کارکرد کل ماشین را می توان با شناخت رفتار هر کدام از اجزاء به شناخت اصل علت و معلولی از ارکان اصلی جهان بینی مکانیستی بوده بر مبنای این اصل شناخت تمامی فرایند ها و پدیده ها در نهایت شناخت حلقه های این زنجیره منجر می شود . در مقابل این تفکرات پدیده ای پیچیده ارگانیکی قرار داشت آیا موجود زنده ماشین است یا فراتر از یک ماشین است آیا جوامع زنده بشری دارای قوانین متفاوتی از قوانین فیزیک هستند و تفکرات مکانیستی را تا مرز بطلان پیش برد .



خرید فایل



لینک منبع :تجزیه و تحلیل سیستم ها

تجزیه و تحلیل سیستمها - دانشگاه شهید بهشتی facultymembers.sbu.ac.ir/tavallaei/index.php/.../2015-02-08-07-50-03‎Cached8 فوریه 2015 ... نام درس: فنون تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها مقطع: کارشناسی تعداد واحد: 3 واحد ویرایش: نسخه شماره 2 مورخ زمستان 1394 منبع: پایگاه دانشگاهی ... [PDF] تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها www.growthstage.ir/wp-content/uploads/2014/.../system-analysis.pdf‎Cached Similarتجزیه و تحلیل سیستمها و روشها. بر اساس کتاب تجزیه و تحلیل دکتر شمس السادات. زاهدی. –. دکتر علی رضائیان. ﺩﮐﺗﺭ ﻓﺎﻁﻣﻪ ﻣﻬﺎﺟﺭﺍﻧﯽ. ﺗﺟﺯﻳﻪ ﺗﺣﻠﻳﻝ ﺳﻳﺳﺗﻣﯽ ... دانلود جزوه تجزیه و تحلیل سیستم ها پارسه - خانه www.esfand.org/.../1138-دانلود-جزوه-تجزیه-و-تحلیل-سیستم-ها-پارسه‎Cached Similarکتاب تجزیه و تحلیل سیستم ها پارسه یکی از منابع مفید برای یادگیری این درس و به خصوص آمادگی کنکور می باشد در تجزیه و تحلیل سیستم ها پارسه ، در ابتدای هر ... [PPT] مقاله: تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها www.pogc.ir/Portals/0/maghalat/891120.4.pps‎Cachedتجزیه و تحلیل سیستمها و روشها. مقدمه. مشکل اساسی سازمانها هماهنگ نمودن منابع چهار گانه پول .نیروی انسا نی.مواد و تسهیلات است که حل این مشکل مستلزم انجام دادن وظایفی ... [PPT] درس : تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها uploads.pptfa.com/2012/08/Systems_analysis_and_design.ppt‎Cached Similarدرس : تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها. منبع : تجزیه و تحلیل سیستم ها و روشها. خانم دکتر زاهدی. 1. 2. فصل دوم. تجزیه و تحلیل چیست. تحلیل کننده کیست. فصل سوم. [PDF] ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎ staff.guilan.ac.ir/staff/users/zanj/...repo/.../Zanj-S&S%20Ch2-Lec4(v1).pdf‎Similar)1. ﭼﺮا. ﺳﯿﺴﺘﻢ. ﻫﺎی. ﺧﻄﯽ. از ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ. ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺑﺎﻻﯾﯽ. ﺑﺮﺧﻮردار ﻫﺴﺘﻨﺪ ؟ اﮔﺮ ﺑﺘﻮان ﺳﯿﮕﻨﺎل. ورودی. . را ﺑﺮ ﺣﺴﺐ ﯾﮏ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺧﻄﯽ از. ﺳﯿﮕﻨﺎل. ﻫﺎی ﭘﺎﯾﻪ. (. . و. . و ...) ﺑﯿﺎن ﮐﺮد. کتاب تجزیه و تحلیل سیستم‌ها-نویسنده: داود محمدی ، مجید رمضان ... www.qoqnoos.ir/BookDetails.aspx?BookID=923‎Cached Similarمشاهده اطلاعات کتاب تجزیه و تحلیل سیستم‌ها ، نویسنده : داود محمدی ، مجید رمضان ، محمدرضا ابراهیمی ، انتشارات ققنوس : تاریخچه نظریه سیستم‌ها به بررسی روند تحولات ... [PDF] تجزیه تحلیل و طراحی سیستم ها و روش ها portal.arakmu.ac.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID=6336c5df...‎Cached Similarﺷﻤﺎره ﺻﻔﺤﻪ. ﻓﺼﻞ. اول. : ﺳﯿﺴﺘﻢ وﻧﮕﺮش ﺳﯿﺴﺘﻤﻲ. ۴. ﻓﺼﻞ. دوم. : ﺗﺠﺰﻳﻪ وﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﯿﺴﺘﻢ. ۶. ﻓﺼﻞ. ﺳﻮم. : ﻣﺮاﺣﻞ ﺗﺠﺰﯾﻪ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﯿﺴﺘﻢ. ھﺎ. ٧. ﻓﺼﻞ. ﭼﮫﺎرم. : اﺻﻮل و ﻣﻔﺎھﯿﻢ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ. ٧. ﻓﺼﻞ. ﭘﻨﺠﻢ. : ﻓﻨﻮن ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﯿﺴﺘﻢ. [PDF] ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎ و ﮐﺎرﺑﺮد آن در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ آﻣﻮزﺷﯽ ﺑ - دانشگاه آزاد اسلامی واحد ... srbiau.ac.ir/Files/amoozeshi(2).pdf‎Cached Similarداﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ واﺣﺪ ﻋﻠﻮم و ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت. ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﻔﺼﯿﻠﯽ درس. ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎ و ﮐﺎرﺑﺮد آن در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ آﻣﻮزﺷﯽ. ﻣﻘﻄﻊ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ. –. رﺷﺘﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ آﻣﻮزﺷﯽ. –. ﻣﺪرس. : دﮐﺘﺮ ﻧﺎﺻﺮ ﻋﺒﺎس زاده. زﻣﺎن. دانلود خلاصه دروس تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها www.pnueb.com/courses/.../تجزیه-و-تحلیل-سیستم-ها-و-روش-ها‎Cached Rating: 3 - 2 votes دانلود رایگان خلاصه دروس و جزوات درس تجزیه و تحلیل سیستم ها و روش ها :شامل 3 جزوه.