پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

پویا فایل

مقاله کامل حسابداری

مقاله کامل حسابداری


مقدمه

در چند دهه گذشته، گسترش تکنیکهای جدید حسابداری در تمامی رشته ها و کاربرد آن، نوآوری و دگرگونیهای بسیاری را در زمینه های اقتصادی و بازرگانی پدید آورده است . به خوبی آشکار است که حسابداری شرکتها نیز طی سالهای اخیر، تحولات شگرفی را پذیرا شده و، علاوه بر ارائه اطلاعات و ارقام مربوط به عملکردها، توانسته است با بهره گیری از روشهای جدید، به فرانگری پرداخته و جهت حرکت موسسات بازرگانی و شرکتهای دولتی و غیر دولتی را به نحو مشخصی ترسیم نماید .

از سوی دیگر استحکام مبانی مالی که به تعبیر حضرت علی (ع) رگ حیات و رشته جان ملت محسوب می شود از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده که باید با استفاده از جدیدترین یافته های علمی به نحوی مطلوب و منظم برقرار گردد .

تحقق این هدف البته نیازمند بکارگماری نیروی انسانی ماهر و کارآمد و بهره گیری از روشها و ابزار مناسب می باشد که این امر اهمیت مسئولیت و رسالت مرکز آموزش مدیریت دولتی را در ایجاد زمینه های مناسب برای پرورش و تجهیز کارگزاران و افزایش توانایی های علمی و مهارتهای تخصصی آنان بیش از پیش آشکار می سازد .

نظام اقتصادی و مالی هر جامعه و نحوه و میزان فعالیت های بازرگانی موسسات تجاری در بخش خصوصی، یکی از معیارهای قابل تحقیق و پژوهش در وضعیت رشد

اقتصادی و درجه توسعه یافتگی آن جامعه است .

اقتصاد بخش غیر دولتی، در نظام های مختلف سیاسی و حکومتی، جایگاه ویژه و متفاوتی پیدا کرده است مثلاً، در نظام سرمایه داری، سهام داران و سرمایه گذاران عمده ترین نقش را در نظام اقتصادی دارا می باشند و زمینه ساز بسیاری اتفاقات و حوادث مهم اجتماعی، سیاسی، اداری و غیره نیز می گردند . در نظام سوسیالیستی، بیشترین مسئولیت به عهده نهادهای دولتی است و اقتصاد بخش خصوصی بسیار کم رنگ و ضعیف عمل می کند .

در بخش چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تحت عنوان نظام اقتصادی و مالی ، ضمن بیان هدفهای کلی و زیر بنائی، نظام اقتصادی را بر سه پایه دولتی، تعاونی و بخش خصوصی استوار ساخته است(اصل چهل و چهارم قانون اساسی ). بنابراین جایگاه قانونی اقتصاد بخش خصوصی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و می باید به عنوان مکمل دو بخش دیگر، رسالت بسیار مهم و موثر خود را به عهده بگیرد و انجام دهد .

در بخش نخست، نظام های مختلف حسابداری، قوانین و مقررات جاری کشور در مورد نحوه ثبت و نگهداری دفاتر قانونی، چگونگی تشکیل و انواع شرکت های تجاری و ویژه گیهای شرکت های دولتی مورد بحث قرار گرفته است .

بخش دوم به عملیات حسابداری شرکتهای سهامی اختصاص یافته است که حاوی سرمایه گذاری و تغییرات آن، انتشار اوراق قرضه، تبدیل و انحلال و تصفیه و ادغام و جذب شرکتهای سهامی و در نهایت استخراج گزارش های مالی و مباحث مربوط به آن می باشد .



خرید فایل



لینک منبع :مقاله کامل حسابداری

مقالات حسابداری - دانلود مقاله www.downloadarticle.ir/accounting/‎Cached Similarدانلود مقالات حسابداری از سایت دانلود مقاله. ... های بهینه سازی در چرخه بازرگانی حسابداری، شناخت کامل نواقص و کمبود های موجود برای پیاده سازی یک برنامه منسجم تولید، ... مقاله حسابداری مدیریت (رایگان) – تحقیق کار tahgigkar.ir/مقاله-حسابداری-مدیریت/‎Cached Similar29 ا کتبر 2014 ... ... پروژه · پاورپوینت · خانه / تحقیق و مقاله / دانشگاهی / مقاله حسابداری مدیریت ( رایگان) ... بعدی پروژه کامل طراحی سماور با نرم افزار کتیا (Catia) ... مقالات علمی | انجمن حسابداری ایران iranianaa.ir/articles‎Cached Similarعنوان مقاله: مقایسه قدرت پیش بینی مدل های ورشکستگی و وجوه نقد عملیاتی در شرکت های پذیرفته در بورس تهران (مطالعه مدل های ورشکستگی شیراتا و زیمسکی). حسابداری : کلیات، تعریف، انواع، تاریخچه و اهمیت :: مقاله در راهکار مدیریت www.mgtsolution.com/olib/478428412.aspx‎Cached Similarدر این مفاله مختصری در مورد تعاریف حسابداری و تاریخچه و انواع مختلف حسابداری و اهمیت آن بحث شده است. ... وضعیت, [تمام متن] متن کامل مقاله در ادامه همین صفحه ... مجموعه مقالات و تستهای حسابداری - مقاله در مورد حسابداری مالی www.chortkeh2008.blogfa.com/post-99.aspx‎Cached Similarمجموعه مقالات و تستهای حسابداری - مقاله در مورد حسابداری مالی - آموزش تست و مقاله ... نه تنها که رعایت نمی شود بلکه به طور غیر مستقیم به آن حقوق کامل از قبیل سود سهام ... مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت - سیویلیکا www.civilica.com/Papers-FNCAM01=اولین-کنفرانس-ملی-حسابداری-و-مدیریت.html‎Cached Similarدریافت مقاله کامل سرفصل ارائه مقاله: حسابداری سال انتشار: ۱۳۹۲ زبان مقاله: فارسی نام نویسندگان مقاله: رامین زمانی عموقین - مصطفی افشار تعداد صفحات مقاله: ۱۵ ... کارشناسی ارشد حسابداری:حامد علیزاده - دانلود جدیدترین مقالات کامل ... www.hamed-alizadeh.blogfa.com/post-255.aspx‎Cached Similarکارشناسی ارشد حسابداری:حامد علیزاده - دانلود جدیدترین مقالات کامل حسابداری و مدیریت (جدید) به همراه ترجمه کامل مقاله: - کارشناسی ارشد حسابداری: دانلود مقالات مختلف ... حسابرسی و حسابداری - پایگاه مقالات علمی مدیریت system.parsiblog.com/Archive/حسابرسی+و+حسابداری/‎Cached19 آوریل 2013 ... عنوان مقاله: حسابداری مدیریت استراتژیکی ... دانلود متن کامل ترجمه مقاله ... منبع انتشار اصل مقاله: مجله بین المللی حسابداری و مدیریت اطلاعات مقاله در مورد حسابداری مسئولیتهای اجتماعی - حسابدار hesabdartabriz.persianblog.ir/post/118/‎Cached Similar28 جولای 2008 ... در این مقاله با مروری بر تاریخچه حسابداری مسئولیتهای اجتماعی ، به توصیف ..... متن کامل بسته سیاستی - نظارتی شبکه بانکی کشور در سال ١٣٨٩ پروژه تحقیق مقاله فارسی حسابداری - علوم سرا www.oloomsara.com/...مقالات.../حسابداری/پروژه_تحقیق_مقاله_فارسی.aspx‎Cached Similarبرچسب ها : دانلود رایگان تحقیق حسابداری ,دانلود رایگان مقاله حسابداری ,دانلود .... یکدستی حاکمیت به لحاظ گرایش فکری و سیاسی کامل شد، و شرایطی استثنایی برای ...